Sjekk om fakturaen kom frem

Visste du at hvis du sender fakturaer direkte fra Conta Faktura via e-post, kan du faktisk sjekke om den kom frem til kunden?

Post-thumb
Mann som arbeider på laptop på terrassen

Visste du at hvis du sender fakturaer direkte fra Conta Faktura via e-post, kan du faktisk sjekke om den kom frem til kunden?

Under menyfanen «Rapporter» og menypunktet «Sendehistorikk» får du opp en liste over alle sendte e-poster.

Visste du at du kan sende både EHF-faktura og eFaktura i Conta? EHF sendes til bedrifter og dukker opp i regnskapsprogrammet. eFaktura sendes til privatpersoner og dukker opp i nettbanken/Vipps. Det er enkel, sikker og papirløs fakturering!

Står «levert» hvis den kom frem

E-posthistorikken fungerer som en kontroll for deg i tilfelle du lurer på om fakturaen ble sendt riktig, og om den havnet der den skulle.

Hvis det likevel står «levert» i statusfeltet og kunden sier de ikke har mottatt e-posten, ligger problemet hos mottakeren. Da kan du be kunden om å sjekke spamfilteret.

Hvis e-posten ikke finnes i spamfilteret, be kunden om å kontakte sin leverandør av e-posttjenester.

Lett å sjekke

Gjør det gjerne til en rutine å sjekke historikken med jevne mellomrom. Du kan også søke etter e-postadresser eller emnefelt hvis du leter etter en spesifikk faktura du har sendt, for eksempel hvis en kunde sier de ikke har mottatt den.

Se prisen for å sende fakturaer på e-post rett fra systemet.

Merk at med Standard og Smart kan du sende ubegrenset med fakturaer uten å betale noe ekstra.

Komplett regnskapsprogram for alle typer bedrifter

Abonner på Conta sitt nyhetsbrev
Kun levere skattemelding / årsregnskap? Kom i gang med årsoppgjør i Conta!