Slik følger du opp kundene dine best mulig

Gjøremålsfunksjonen i Conta kan hjelpe deg å få mer fornøyde kunder, økt mersalg og bedre likviditet.

Gjøremålsfunksjonen i Conta kan hjelpe deg å få mer fornøyde kunder, økt mersalg og bedre likviditet.

Visste du at med Conta Pluss kan du legge til gjøremål på kundene dine og motta påminnelser på e-post? Ved å bruke gjøremålsfunksjonen får du lettere oversikt over hvilke avtaler og kunder som trenger oppfølging. Dette kan føre til flere salg, fornøyde kunder og god oversikt over økonomien til firmaet ditt.

Har du avtalt med kundene at de kan utføre betalinger delvis over flere måneder? Trenger du å sende dokumentasjon? Er det på tide å fornye en avtale? Med gjøremålsfunksjonen kan du enkelt følge opp betalingsavtaler, fornye kontrakter, overholde frister og mye mer.

Sørg for fornøyde kunder og mersalg

Å skaffe nye kunder er viktig for at bedriften din skal vokse, men samtidig kan du også gjøre enkle grep for å skape mer kundelojalitet. Hvis du briljerer på kommunikasjon og kundeservice, og overholder frister sørger du for glade kunder.

Disse kundene vil i større grad fortsette å benytte seg av varene eller tjenestene dine slik at bedriften din får høyere omsetning. Det vil også gjøre det enklere for deg å fastslå budsjetter for kommende år.

Med gjøremål kan du også kontakte kunder når det er større sjanse for mersalg, slik som rundt fornyingen av en eksisterende avtale, i tidsrommet for sesongbaserte varer og tjenester eller når det er sannsynlig at kunden trenger nye varer eller tjenester.

Unngå dårlig likviditet

Ved å bruke gjøremål sikrer du også bedre oversikt over økonomien din, som vil hjelpe deg med likviditeten. Pengestrømmen inn i bedriften din kan bedres ved å følge opp kunder når betalingsfristen nærmer seg eller har passert, og sikre nye avtaler når eksisterende avtaler utløper.

Med god likviditet sørger du for at du har midler til løpende kostnader. Du kan også bedre din betalingsevne ved å korte forfallstiden på fakturaene fra for eksempel 30 dager til 10 dager, og da er det ekstra viktig å følge opp kundene dine regelmessig.

Hvordan bruke gjøremål

Fordi fakturaer, rapporter og gjøremål er samlet på ett sted ligger alt til rette for god oppfølging med en gang du logger inn i Conta Faktura. Du som driver firma har mye annet å tenke på, påminnelser bør ikke være en av dem.

Det er enkelt å sette opp gjøremål i Conta Faktura. Gå til menyfanen «Kunder» i toppmenyen på Conta. Klikk på kundekortet til den aktuelle kunden. Deretter klikker du på «Gjøremål» og så «Nytt gjøremål».

Gjøremålssiden ser slik ut, og som du ser kan du tilpasse den til dine behov med tittel, notater, dato og tidspunkt og påminnelser på e-post. Du vil alltid få påminnelse i Conta kontoen din.

Gjøremål for en kunde i Conta Faktura

Du vil se gjøremålene som skal følges opp ved siden av Følg opp feltet hver gang du logger inn i Conta. Gjøremål er sortert etter dato så du kan alltid se hva som er viktigst først.

Forssiden på Conta Faktura med gjøremål

Nå kan du begynne å sette gjøremål for dine kunder.

Gjøremål er en del av Conta Pluss pakken.

Du kan se alle fordelene i Conta Pluss her.

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

For spørsmål til brukerstøtte, bruk dette kontaktskjemaet.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få flere gode tips og nyheter på e-post.

Lag en gratis konto og kom i gang